Antreprenoriatul – șansa ta!

Întrebări și Răspunsuri

  • Planul de afaceri (angajatii, prognoza, bugetul, etc) trebuie realizat pentru 18 luni+6 luni, adica 24 luni? Ianuarie 2019- decembrie 2020?

        R: Prognoza planului de afaceri se realizeaza pe 18 luni, 6 luni sunt luni de sustenabilitate si finantare proprie.

 

 

  • A – Valoarea achizitiilor PA este de 40.000 Euro. Achizitiile prevazute in valoare de 40 000 Euro trebuie realizate in primele 3 luni de la semnarea Contractului de finantare minimis? (adica 10 000 Euro trebuie adusi prin aport propriu si doar daca se realizeaza 30% venituri se vor primi restul, existand riscul de a nu mai primi transa 2 si de a suporta singuri restul platii achiizitiilor=acei 10 000 Euro).
  • B – Vreau sa achizitionez un echipament de 55 000 Euro. Vreau acest ajutor de 40 000 Euro, ca sa imi platesc partial echipamentul. In prima transa pot primi doar 30 000 Euro prin ajutorul de minimis acordat. Restul de 10 000  Euro trebuie sa ii suport din fonduri proprii? (cei 15 000 Euro pana la 55 000 Euro stiu ca trebuie sa ii suport singur).

        R: A/B – Achizitiile / folosirea a 75% din suma, trebuie realizate pana cel tarziu in luna 12 de la data semnarii contractului de subventie, nu mai tarziu de data de 02.01.2019. Da asa este, daca nu se gaseste o solutie de plata esalonata 75%-25% si achizitia este de 40.000 e atunci diferenta de 25% trebuie suportata din buzunarul propriu, cu asumarea riscului de a nu reusi sa faca CA de 30%. Aceeasi explicatie si pt pct. b, sunt doar diferente de suma initiala.

 

 

  • Pentru transa 1 si 2 se va deschide un cont bancar separat in cadrul contabilitatii SRL-ului din care se vor face doar platile prevazute in bugetul PA?

        R: Asa ne dorim, aceste lucruri vor fi clarificate si discutate cu cei 65 la momentul potrivit

 

 

  • Transa 1 se va primi in prima luna de la semnarea Contractului de finantare minimis?

        R: Transa 1 se va primi in intervalul ian- aprilie 2019 , acest lucru nu depinde de numai de noi ci si de bugetul national

 

 

  • PA trebuie depus la finalul cursului pe format print cu semnatura? In cazul in care se modifica prin august de ex Lista cheltuielilor eligibile, putem face modificari pe PA depus?

        R: Da. Vom vedea la acel moment ce hotarare va fi luata, daca va fi cazul de asa ceva.

 

 

  • In Ghid 3.7 se prevede: “Numărul planurilor de afaceri care prevăd activități economice ce se încadrează în CAEN, Secțiunea G – Comerțcu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor, cu excepția Grupei 452 – Întreținerea și repararea autovehiculelor nu va putea depăși 20%din numărul total al planurilor de afaceri finanțate prin intermediul aceluiași proiect.”. Daca PAurile pe comert sunt alese intre cele care vor primi minimisul, dar depasesc 20%, vor fi eliminate din lista castigatorilor?

        R: In urma evaluarii planurilor de afaceri, daca se observa un numar mai mare de 13 ( in cazul nostru) de PA pe Comert cu ridicatasi cu amanuntul, vor fi finantate primele 13 punctaje, celelalte fiind declarate respinse din cauza acestei restrictii.  Atentie la codurile CAEN pe care mi le-ai dat, CAEN-ul 452 este eligibil.

 

 

  • Dupa curs, se va face o evaluare si o punctare a PA-urilor de catre echipa de proiect si doar primele x/ serie vor fi supuse selectiei din decembrie de catre un juriu extern? Daca da, cand vom stii daca vom fi si in etapa de selectie din decembrie? Sau la concursul/selectia din decembrie vor intra toate 300 PA-uri depuse?

        R: Toate PA vor fi supuse evaluarii. Selectia PA se va face in luna  noiembrie. Fiecare beneficiar va fi anuntat de punctajul obtinut, listele vor fi publice, ultima evaluare a planurilor de afaceri se va efectua in luna octombrie. preconizam ca la sfarsitul lunii octombrie lista sa fie completa si fiecare beneficiar sa isi cunoasca punctajul. Selectia se va face pe judete, dupa finalizarea sesiunilor de formare.

 

 

  • In cadrul cheltuielilor eligibile cuprinse la punctul 8(Servicii de administrare a clădirilor aferente funcţionării întreprinderilor) se considera ca sunt cuprinse si reparatii ale cladirilor inchiriate(zugravit, tencuit, etc..)?

        R: Nu, aceste cheltuieli nu sunt eligibile.

 

 

  • Avand in vedere ca, conform schemei de minimis se va primi  “O tranșă finală reprezentând diferența până la valoarea totală a ajutorului de minimis, după ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada că a realizat din activitatea curentă, în termenul de 12 luni aferent etapei a II-a, venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale ” si presupunand ca beneficarul face dovada solicitata si primeste suma mai sus mentionata aceasta trebuie alocata perioadei ianuarie -iunie 2020, perioada iulie-dec.2020 fiind considerata de autofinantare, sau poate fi bugetata in planul de afaceri pentru tot anul 2020?

        R: Partea financiara a  Planului de afaceri trebuie structurata astfel:

        – cheltuielie suportate prin schema de minimis se vor previziona pe 18 luni

        – prima transa trebuie cheltuita pana cel tarziu in data de 30.12.2019

        – beneficiarul trebuie sa aiba contul in care se vireaza suma finantata pe 0 lei in data mentionata mai sus si sa faca dovada realizarii unei cifre de afaceri de 30% din prima transa. Daca aceste conditii au fost indeplinite beneficiarul va primi o transa finala de 25% din suma mentionata in planul de afacere, suma care trebuie cheltuita pana cel tarziu 30.06.2020. In perioada de 01.07.2020-31.13.2020 se va afla inperioada de sustenabilitate, perioada in care beneficiarul are obligatia de a se autosustine.